podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Shoot 'em Up

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Film, DVD, video, bøker
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Thomas Karlsen
groove-skribent

Ble Medlem: 01 Des 2005

Innlegg Tittel: Shoot 'em Up Svar med Sitat

Jeg dro på førpremiere på denne filmen i går av kun én årsak, nemlig at den gikk på Oslo Filmfestival, og de (Tommy Lørdal, that is) vet stort sett hva de (han) holder på med.

http://youtube.com/watch?v=jlx4n_ibNZE&feature=related

Og hva skal man egentlig si? Tja, for å sitere en anmelder i en amerikansk avis- og her kan vi virkelig snakke om en anmelderstand som er delt på midten, for terningene veksler mellom 1 eller 6 - er Shoot 'em Up

"The most audacious, implausible, cheerfully offensive, hyperactive action picture I've seen since, oh, "Sin City," which in comparison was a chamber drama. "

Logikk, motivasjon, plot, karakterutvikling - glem det. Regissøren ofrer sånt unødvendig tøv til fordel for 90 minutters NON STOP kuleregn, biljakt (de sobrere øyeblikkene man ser i traileren er også de som fins i filmen i realtid, sånn cirka) og hjerneløst festlig action, alt SYKT over toppen, og jeg må innrømme at etter en halvtime var moroa litt litt sånn novelty -uten at man rekker å kjede seg av den grunn. Kanskje. Men jeg tror dere kommer til å le. Pluss dessuten for filmhistoriens første gulrotdrap, selv om det blir litt fjottete med den evinnelige knaskinga som statement etter hvert. Men jeg forstår jo at den funker bedre enn den vanlige tannpirkern drapsmaskinene vanligvis går og gomler på.

Forøvrig minneverdig bruk av Ace of Spades og Kickstart My Heart på OST'n.

Hvis en film noen gang har vært tidtrøyte, presenteres herved Shoot 'em Up. Hvis noen sa til meg at dette var tidenes cheesefest og guilty pleasure på kino, ja da skulle jeg ikke holdt det mot dem.

Jeg tror jeg prøvde å formidle et budskap her, men akkurat som regissør Michael Davies glemte jeg halvveis hva det var.
22.12.07 11:58
Til Toppen
Thomas Karlsen Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Film, DVD, video, bøker
Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer
Du kan ikke svare på temaer
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg