podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Hvilken plate kjøpte du idag?
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> The Music
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Pål B
Web Dude

Ble Medlem: 19 Nov 2005

Innlegg Tittel: Hvilken plate kjøpte du idag? Svar med Sitat

Tenkte jeg skulle starte en liten tråd for oss som har uvanen med å svinge innom platebutikker når vi EGENTLIG skal handle brød og melk og andre trivielle ting. :)

Idag var det Dungen - Tio Bitar som brått ble med meg hjem. Jeg må bekjenne at jeg ikke er HELT på fornavn med hele forrigeskiva ennå, men skiva var billig, da serru! :-)
17.10.07 23:27
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Øyvind Rones
groove-skribent

Ble Medlem: 06 Des 2005

Innlegg Tittel: Svar med Sitat

hoho, tøff tråd som jeg tipper kan gi hver og en av oss litt dårlig samvittighet når vi innser hvor ofte det skjer! men heldigvis varer denslags dårlig samvittighet bare noen få sekunder (i alle fall hvis kjøpet var vellykket)

dagens for meg ble kevin drew - spirit if...

liker det jeg hører så langt, låta med j mascis har allerede havnet i repeat mer enn et par ganger.. har vært nok et godt år for broken social scene gjengen gitt!
18.10.07 08:21
Til Toppen
Øyvind Rones Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
ess
fersk

Ble Medlem: 20 Sep 2007

Innlegg Tittel: Re: Hvilken plate kjøpte du idag? Svar med Sitat

Pål B skrev:
Jeg må bekjenne at jeg ikke er HELT på fornavn med hele forrigeskiva ennå, (...)

Ta det lungt er for meg en av 2000-tallets bestekoseligste skiver (hvis det er den du mener).

Kjøpt i går: Bugge Wesseltoft:IM. Kun hørt gjennom en halv gang så langt, må få ipodifisert den.

Skal kjøpes i dag: Thurston Moore: Trees Outside The Academy. Snurret utallige ganger i en illegal utgave, må nå kjøpes for å bote på ærligheten. J Mascis er jo også med her!
18.10.07 10:23
Til Toppen
ess Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Bjørn Hammershaug
Redaktør

Ble Medlem: 20 Nov 2005

Innlegg Tittel: Kjøpte i dag Svar med Sitat

Ikke i dag, men i går ettermiddag; Sticks and Stones (Thrill Jockey) og Hits and Misses: Muhammad Ali and the Ultimate Sound of Fistfighting - begge på 20-kroners bingen på Youngstorget.

Ellers skjedde årets største platekjøp forrige fredag kl. 11, da Platekomp ved National dumpet hundrevis av fullprisskiver for en billig penge. Badgerlore, Beduin Soundclash, The Ex, Joe Meek og en SoulJazz-samler var noe av beholdningen. De har litt igjen fortsatt, men gribbene har plukket ut det meste!
18.10.07 11:25
Til Toppen
Bjørn Hammershaug Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Pål B
Web Dude

Innlegg Tittel: Re: Kjøpte i dag Svar med Sitat

Bjørn Hammershaug skrev:
Ellers skjedde årets største platekjøp forrige fredag kl. 11, da Platekomp ved National dumpet hundrevis av fullprisskiver for en billig penge.

Denne hendelsen kunne ikke tilfeldigvis ha avstedkommet et lite varsel her på forumet, så vi andre gribber hadde hatt en sjanse?? :-)
18.10.07 11:39
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Pål B
Web Dude

Debatten om Band of Horses siste skive skal jeg foreløpig holde meg unna(http://www.groove.no/html/review/99367387.html?showcomments=1), men den satte meg på at jeg faktisk ikke har hanket inn en av fjorårets store favoritter. Pinlig.

Siden jeg da likevel var i området (host) var det jo ikke så rart at jeg sneiet innom platebutikken på vei hjem fra jobben idag, og endelig fikk inkludert Everything All The Time i samlingen. :-) Blir rippet as we speak. iPoden gleder seg!

18.10.07 16:52
Til Toppen
pancho
fersk

Ble Medlem: 20 Apr 2006

jeg plukket opp /awakenwhitechapel) av Thinguma* jigsaw og Shepherds dog av Iron and wine.

Førstnevnte imponerte, sistnevnte skuffet; da kun to sanger tilhørte øret; Ressurection fern og Flightless bird, american mouth.

Må nevnes: Skaffet meg newport folk festival for en måned siden.
Skip James rett fra galehuset (hør crow jane, dog den er ikke å finne på denne cd`en), Son house, Rev. Gary Davis.

Eleganse!
18.10.07 18:48
Til Toppen
pancho Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Bjørn Hammershaug
Redaktør

Innlegg Tittel: Re: Kjøpte i dag Svar med Sitat

Pål B skrev:
Bjørn Hammershaug skrev:
Ellers skjedde årets største platekjøp forrige fredag kl. 11, da Platekomp ved National dumpet hundrevis av fullprisskiver for en billig penge.

Denne hendelsen kunne ikke tilfeldigvis ha avstedkommet et lite varsel her på forumet, så vi andre gribber hadde hatt en sjanse?? Smile

Jeg tenkte faktisk på det, men tanken glapp i et avgjørende øyeblikk...
19.10.07 07:45
Til Toppen
Bjørn Hammershaug Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Bjørn Hammershaug
Redaktør

pancho skrev:
Må nevnes: Skaffet meg newport folk festival for en måned siden. Skip James rett fra galehuset (hør crow jane, dog den er ikke å finne på denne cd`en), Son house, Rev. Gary Davis.

Hvem gir ut denne?
19.10.07 07:46
Til Toppen
Thomas Karlsen
groove-skribent

Ble Medlem: 01 Des 2005

Jeg vet ikke om Tronsmo bokhandel egentlig kvalifiserer som et sted der du "handler brød og melk og andre trivielle ting", men de har nå plater der, kanskje overraskende for noen, og idag kom jeg ut med Caetano Velosos smukke, smukke, SMUKKE debutskive fra 1968 på LP, for 149 riksdaler. Og det er jo ingen ågerpris. Samt Ergos (Metronomicom) 3" skive med en tittel jeg ikke husker i farta, og som jeg ikke har rukket å høre på ennå, men som helt sikkert er dritfin. Akkurat det tar jeg for gitt.

Det begynner å bli en platesamling!
19.10.07 15:22
Til Toppen
Thomas Karlsen Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
mordecai
fersk

Ble Medlem: 01 Des 2006

Thomas Karlsen skrev:
Jeg vet ikke om Tronsmo bokhandel egentlig kvalifiserer som et sted der du "handler brød og melk og andre trivielle ting", men de har nå plater der, kanskje overraskende for noen, og idag kom jeg ut med Caetano Velosos smukke, smukke, SMUKKE debutskive fra 1968 på LP, for 149 riksdaler. Og det er jo ingen ågerpris. Samt Ergos (Metronomicom) 3" skive med en tittel jeg ikke husker i farta, og som jeg ikke har rukket å høre på ennå, men som helt sikkert er dritfin. Akkurat det tar jeg for gitt.

Det begynner å bli en platesamling!

har du peil på tropicalia/brasliansk musikk? har tenkt på å kjøpe noen skiver derfra, men har ikke kommet frem til hvilke ennu..costa..jorge..veloso..tenker jeg. har bare os mutantes.
19.10.07 18:55
Til Toppen
mordecai Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
ODDWRK
fersk

Ble Medlem: 11 Des 2005

dette er en glimrende innføring. Følger med svær booklet for den leselystne auså.

http://www.souljazzrecords.co.uk/releases/?id=2682
24.10.07 11:39
Til Toppen
ODDWRK Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
mordecai
fersk

Ble Medlem: 01 Des 2006

ODDWRK skrev:
dette er en glimrende innføring. Følger med svær booklet for den leselystne auså.

http://www.souljazzrecords.co.uk/releases/?id=2682

jo, jeg har sett at den har kommet, men tenkte jeg bare skulle hoppe rett på artistene.
24.10.07 15:19
Til Toppen
mordecai Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Thomas Karlsen
groove-skribent

Ble Medlem: 01 Des 2005

Ah hei Mordecai, jeg glemte jo å svare deg, jeg.

Jeg tror jeg kan avkrefte at jeg har så himla mye peil på denne sjangeren. Jeg jobber med saken, og som ODDWRK starta jeg med den samleren. Den er faktisk helt gull.

Men skal du begynne med noe kan du jo begynne med Caetano Veloso-skiva som jeg kjøpte, den debutskiva hans, den er fra 68-som er Tropicaliaåret (det var en særdeles kortlivet bølge). Ellers er det verdt å sjekke ut Tom Zes debut Estudando O Samba heter den vel, som er en gedigen fest, samt hans 2006-skive Estudando o Pagode, som er en like stor fest.

For brasiliansk musikk av det slaget kan du kanskje undersøke Luaka Bop-labelen drevet av David Byrne (Talking Heads), som var den som trakk Ze fram i lyset.

Men som sagt, jeg er ingen ekspert (men har planer om å bli det!)
24.10.07 16:02
Til Toppen
Thomas Karlsen Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
pancho
fersk

Ble Medlem: 20 Apr 2006

Til Hammershaug:

De som gir ut newport folk festival går under navnet; Vanguard Records.
Enda enklere, du finner en dobbel cd og en enkel cd på Platekompaniet, Oslo City, under Blues samleplater.

En annen anbefaling; (Ikke la dere skremme av navnet)
Tim O`brien - Red on blonde.

Nydelige coversanger av Dylan. Fryktelig god bluegrass-arrangering.
24.10.07 16:02
Til Toppen
pancho Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> The Music
Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Side 1 av 6

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer
Du kan ikke svare på temaer
Du kan ikke endre dine egne innlegg