podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Tom Mathisen, utgivelse med bladet MAD!!??

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Feedback og tips
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mr_dahl
fersk

Ble Medlem: 11 Jun 2007

Innlegg Tittel: Tom Mathisen, utgivelse med bladet MAD!!?? Svar med Sitat

I siste halvdel av '80-tallet, (1988?), kom en kassett(MC) av Tom Mathisen.
Husker ikke tittel på denne men det var i regi bladet MAD, og jeg mener bestemt at det var Norsk Semic Forlag som ga den ut...

Noen som vet mer om denne og eventuellt hvor det kan fåes tak i?

Mulig utgivelsen het "MAD Dance" eller "værre enn always"
Mener at to av sporene het: Kontaktannonsen og Kræsj Bang.
Kassetten inneholdt også et "hørespill", der en av hovedkarakterene
het "o høyhalsede Finn"

Vært morsomt å fått sporet opp denne Very Happy
11.06.07 21:38
Til Toppen
mr_dahl Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Jack Of Hearts
groove-skribent

Ble Medlem: 06 Des 2006

Innlegg Tittel: Svar med Sitat

Tom, er det deg? Wink
12.06.07 20:18
Til Toppen
Jack Of Hearts Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Pål B
Web Dude

Ble Medlem: 19 Nov 2005

Jøss! Den kassetten husker jeg! :) Min barndomsvenn John hadde den, og jeg hører for meg "Mad dance"-låta her nå - mener den gikk noe sånn som dette:
Mad Dance
en tjukk, en feit, en smal
Mad Dance
verre en always

Siden vi er inne på det - hvor har det blitt av alle de geniale vitsene fra sommerkassettene som herjet på 80-tallet?? Er det NOEN der ute som har Mathisen/Heide-Steen/Blunck/Schøyen fra Postens sommerkasset 87, for eksempel, der de skal til Danmark og lease juletrær? Og VG- og Dagblad-kassettene? Hva med "piggen til Martin Schanke"? Defa-kassetten ("ikke vær dum som saua, med Defa blir du varm i ... ja, den var kanske litt sterk?") Dette er jo komi-klassikere som har forsvunnet! Kom igjen, folkens, grav i kassett-arkivene!! :-)
12.06.07 20:23
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Thomas Karlsen
groove-skribent

Ble Medlem: 01 Des 2005

Den husker jeg kanskje? Er Heide - Steen en hjemvendt kar etter mange år i emerrika? Isåfall var det Posten sommerkassett 1985, tror jeg. (?) Den var forøvrig en jævelig samling nuggets! Bangles' Manic monday og Styles Dover Calais, bare for å ha nevnt de to beste! Ah, de somrene der, på bilferie gjennom Nord-Sverige. Lyckliga gatan, du fins inte mer, du har forsvunnit med hela kvarter...
12.06.07 20:38
Til Toppen
Thomas Karlsen Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Pål B
Web Dude

Hehe. NESTEN treff der, Karlsen. :-) Det er Mathisen ("Robert") som er hjemvendt fra amerika, med aksent: "har vært i Amerika, vet du, i fjorten dager - nesten tre uker!" Og jeg tror ikke det er 85 - det lurer jeg på om en Sylfest Strutle (eller var det 84?). Det er 86 eller 87 - den med Dover-Calais, ja. :-) Ah, memories.. :-)
12.06.07 23:51
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Rune M.
fersk

Ble Medlem: 21 Feb 2008

DEFA-kassetten vet jeg nesten hvor ligger, gi meg over helgen, skal jeg se om jeg finner den (Er det noen som btw har noe som heter "kassettspiller"?! der ute?!)
En ting er vår opplevelse av de kassettene, tenk dere våre foreldre! Uansett, jeg mener også å husk at Hr. Mathisen også medvirket på en "B-gjengen" eller Donald-kassett på 80-tallet. Mener å huske at de hadde en sang som het "Vi skal lure Skrue", samt et par klassiske Bee-Gees-covere. Noen andre som husker den? Jeg hørte forresten MYE på Crispo-kassetten til Nidar. *ding-dong* Skal finne den også, jeg, Pål.
Fatter hadde også som en kuriositet "Alle Menn"-kassetten....der var det endel groviser av typen "Det er i kveld, det er ikveld", samt et og annet fy-ord: Snurrebass. Herlig. Men nå melder spørsmålet seg, fulgte denne kassetten med et blad, eller kunne den kjøpes "løst under disk" på Shell?
21.02.08 12:27
Til Toppen
Rune M. Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
CptBadass
fersk

Ble Medlem: 09 Des 2005

Innlegg Tittel: Bordellmammas visor Svar med Sitat

Jeg kjører litt off-piste her, for jeg kom akkurat til å tenke på andre groviser som gjør meg i det lattermidle hjørnet. En jeg jobbet med i sommer gikk rundt og nynnet på noen låter av DIRRTY karakter og jeg så meg nødt til å kjøpe plata, til dels for å gi arbeidsgiveren min enda mer å synge på og til dels for høre hvordan disse sangen VIRKELIG er.

Her er plata:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904
Noen som kjenner til denne?

"Det är så underbart att alltid vara kåt" og "Mutta spricka polka" er ukristelig morsomme titler. Jeg ler herfra til Sverige!
21.02.08 15:02
Til Toppen
CptBadass Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Ravioli
fersk

Ble Medlem: 07 Feb 2007

@Badass: Linken virker ikke, men høres morsom ut! Smile
24.02.08 20:17
Til Toppen
Ravioli Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Øyvind Adde
Redaktør

Ble Medlem: 21 Nov 2005

Pål B skrev:
Og jeg tror ikke det er 85 - det lurer jeg på om en Sylfest Strutle (eller var det 84?). Ah, memories.. Smile

Du hildrande du! Strutle-guten raljerte Postverkets sommerkassett anno 1983. "Aldri på Slemdal med Maos lille raude..."
25.02.08 09:34
Til Toppen
Øyvind Adde Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Rune M.
fersk

Lurer på om det ikke var den med "Gytjar-holet", og "Påtrengande teatar"?
"Oh vetle Maja ho pitla seg på galtasvein- på gal-om"! Nydelig. Eller noe. Her er det egentlig bare en ting å gjøre: Gå til kilden.
Kanskje dette vekker minner?
http://www.hovlandsdal.com/index.php?p=1023&m=1&a=Postens%20sommerkassett

Sorry, ass, men "Jeg drømmer om en natt med Julio Inglesias" var virkelig en killer. Verste er at jeg faktisk husker et helt vers.... Apropos "Flaue skiver", hva med "Tekster vi er flaue over å huske"?
25.02.08 10:04
Til Toppen
Pål B
Web Dude

Strålende! 83 og 86; der har vi dem! :-) Skulle bare ønske denne siden hadde de MP3-filene overskriften reklamerer med - jeg skulle utrolig gjerne hørt disse kassettene igjen! (vel, alt utenom musikken. hehe) :-)
25.02.08 13:40
Til Toppen
Rune M.
fersk

Da ligger DEFA-kassetten på kjøkkenbenken! Nå mangler jeg bare en sånn derre kassettspiller!
10.03.08 21:27
Til Toppen
Pål B
Web Dude

Hey!! :)
"Ikke vær dum som saua,
med DEFA blir du varm i ... " (Ja, den var kanskje litt sterk.) :-)

"Med DEFA blir det godt og varmt,
kjøp en varmer - gjør som Arnt... Ja, Haugen, altså. Han i NRK... "

Dette gleder jeg meg til!! :-)
11.03.08 17:05
Til Toppen
Poldeolop
fersk

Ble Medlem: 03 Mai 2016

Takk for god kommunikasjon.
192.168.1.254
04.05.16 21:19
Til Toppen
Poldeolop Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Vis Innlegg fra:   
[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Feedback og tips
Alle klokkeslett er CET (Europa)