podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Gitarist/produsent søkes til innspilling og/eller konserter

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Spille sammen?
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Somnia
fersk

Ble Medlem: 23 Jun 2010

Innlegg Tittel: Gitarist/produsent søkes til innspilling og/eller konserter Svar med Sitat

Et gjennomprodusert og lagvis opbygget lydbilde; sofistikerte melodier, sterk vokal og samfunnsengasjerte tekster gir I, Volatile en lett gjenkjennelig stil. Denne røde tråden binder sammen et låtmateriale av stor variasjon. I, Volatile leverer sjangermessige ytterpunkter, fra sinna bombardering til sørgmodig klagesang. Sta egenhet kombineres med kommersielle virkemidler, og i midten ren, god storytelling.

Hei!

Jeg heter Sunniva, og er personen bak navnet I, Volatile. Nylig ga jeg ut debut-EPen "The Violence". Denne finner du på Spotify, Wimp osv.
I, Volatile kan beskrives som en slags merge av A Perfect Circle/Deftones/Alice In Chains med Florence+The Machine/Bat For Lashes.

Jeg leter etter en pre-prod-partner + live-gitarist (gjerne en som er begge deler). Dette fordi min forhenværende gitarist og partner ikke bor i landet, og jeg ikke spiller gitar på det nivået selv.
Deler av behovet gjelder å spille inn pre-produksjoner/demoer, og deler gjelder live-fremføring.

Til live fremføring leter jeg etter en dyktig og erfaren gitarist, som vil spille live fordi han/hun liker det, med kort og intensiv øvingstid i forkant, supplert av pre-produksjoner. Vedkommende må kunne spille lead-delene i låtene du hører på nett, eller tilsvarende. (Resten av bandet finnes allerede, og er innøvd og klare.)

Til pre-prod leter jeg etter en studiomusiker som trives med å jobbe i par med å skape ny musikk, og som er kjent med sine pedaler og forskjellige "sounds". OBS: Alle låtene det jobbes med er ferdige låter jeg har skrevet, og som oftest har en klar plan for (referanselåter mm.). Kult om du er åpen for å både spille mine forslag til lead-linjer, rytmer o.l, og å komme med kreative innslag selv. Selv er jeg åpen for både å gjøre alt det kreative arbeidet personlig, uten at du bidrar i stor grad, og for å høre på dine idéer om du har lyst til å bidra.

Det er interessant både om du har anledning i ny og ne, og om du liker det så godt at du vil være kontinuerlig involvert. I beste fall ender vi opp som skrivepartnere.

Lytt til låtene, og bare spør om du lurer på noe! Smile

Kontakt: i.volatilemusic@gmail.com

Mer info: facebook.com/i.volatile
07.06.12 10:28
Til Toppen
Somnia Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Spille sammen?
Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer
Du kan ikke svare på temaer
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke delta i avstemninger