podium - et diskusjonsforum

Velkommen til vårt diskusjonsforum på groove.no - vi håper dere vil trives!

Forummeny
.Profil   .Registrer   .Brukere   .Grupper   .Hjelp   .Søk    .Logg inn  

Hva leser du?
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

[Nytt tema]   [Skriv svar]    Forum hovedside -> Film, DVD, video, bøker
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Pål B
Web Dude

Ble Medlem: 19 Nov 2005

Innlegg Tittel: Absurdistan aktualisert Svar med Sitat

Med nyhetene om Russlands invasjon av Georgia og problemene i Sør-Ossetia og Abkhasia som toppsakene i nyhetssendingene overalt, syns jeg det er grunn til å minne om en mer humoristisk tilnærming til et alvorlig problem - med andre ord: les Absurdistan av Gary Shteyngart, og få et nytt blikk på de post-sovjetiske republikkene i Kaukasus (og politikken rundt). :)
11.08.08 22:12
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Pål B
Web Dude

Innlegg Tittel: Svar med Sitat

Nylig lest Joshua Ferris' Then We Came To The End, som beskriver livet i og rundt et kontorfellesskap i PR-bransjen rundt den tiden forrige IT-boble sprakk. Mye besk, nerdete innsidehumor som alle kontorrotter bør kjenne seg igjen i (vi er litt i Dilbert/Office Space-tradisjonen her ), men jeg fikk aldri ORDENTLIG fot. Boken har fått strålende kritikker rundt forbi, og er beskrevet som strålende morsom og festlig, men humoren traff ikke undertegnede helt. En firer, for å gjøre det enkelt. :-)

Mye mer oppslukt i Carsten Jensens Vi, de druknede som nå veier tungt på nattbordet. Skikkelig levende og medrivende fortelling om generasjoners vekst og fall i en dansk kystby. Veldig vanskelig å legge fra seg!
02.10.08 19:16
Til Toppen
Pål B Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Pål B
Web Dude

En anbefaling for nerdene blant oss - leser nå Impossibility med undertittelen The limits of science and the science of limits. Sabla interessant bok som går langt inn i vitenskapsfilosofi, psykologi, akademia, språk ... the lot. Hvis du er en sånn en som svinger innom New Scientist eller Scientific American jevnlig, er denne boken absolutt verdt å ta med seg!
15.11.08 13:23
Til Toppen
Totoro
erfaren

Ble Medlem: 20 Jan 2006

Eneste boken jeg har lest på lenge ved siden av pensum, er 'Jeg Skal Vise Dere Frykten' av Frobenius. Godt skrevet, og spennende handling. Har alltid vært litt svak for Poe.
27.11.08 23:42
Til Toppen
Totoro Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Endre Kvam
groove-skribent

Ble Medlem: 15 Des 2005

I jula har eg lest:

John Steinbeck - The Grapes of Wrath
Torgny Lindgren - Dorés Bibel
Kjartan Fløgstad - Dalane Portland
Jürgen Habermas - Borgerlig Offentlig.

Eg har ein svakhet for Torgny Lindgren, for alle som ikkje har lest Lindgren så anbefales det sterkt. Klokt skrevet, less is more, med kvardagsfilosfi bakt inn i ein underfunding handlingsgang. Hakkepølsa og Humlehonning er ein del av ein triologi som egentlig ikkje trengs og lesast kronologisk.
02.01.09 18:58
Til Toppen
Endre Kvam Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
CptBadass
fersk

Ble Medlem: 09 Des 2005

Er for tiden midt inne i tre ganske vidt forskjellige bøker: Kunderas 'Tilværelsens uutholdelige letthet', Borges 'Dreamtigers' og 'Ghostwritten' av David Mitchell. Hadde planer om å lese mye i jula, men så langt har jeg altså kommet.

'Ghostwritten' virker veldig lovende forøvrig.
03.01.09 01:46
Til Toppen
CptBadass Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Oddmund Berge
groove-skribent

Ble Medlem: 01 Des 2005

Per Olov Enquist - Kaptein Nemos Bibliotek.
Trist, til tider hjerteskjærende om tapt barndom, i eit pietistisk/moralistisk kjærleikslaust lite bygdesamfunn. Skildra i ei nøysam og vakker språkleg form.
03.01.09 15:13
Til Toppen
Oddmund Berge Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Pål B
Web Dude

Mine damer og herrer: Shantaram av David Gregory Roberts. Skikkelig eventyrbok, rene Greven av Monte Christo møter Casanova møter Don Quixote, om en australsk kar som rømmer fra et fengsel i New Zealand, kommer seg inn i Bombay, og blir helt assimilert i kulturen der, lever i slummen, selger dop, blir fengslet på nytt i India, havner inn i mafiaen, og .. vel, det er omtrent ingen ende på vendinger, forviklinger og dramatikk i denne boka! Snaut tusen sider, og umulig å legge fra seg! Og det verste av alt: Sann jævla historie!!!! Forfatteren har pokker meg GJORT alt dette! :-)

Sabla interessant innblikk i flere verdner man ellers ikke aner noe om. Sterkt anbefalt!
24.01.09 23:10
Til Toppen
Thomas Flåten
groove-skribent

Ble Medlem: 03 Feb 2009

Leser Rip It Up And Start Again - Postpunk 1978-1984 av Simon Reynolds. Bra bok, og absolutt å anbefale for alle som både er litt interesserte i popmusikk og i tillegg kan engelsk.
26.02.09 17:43
Til Toppen
Thomas Flåten Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
gryzac
fersk

Ble Medlem: 03 Feb 2016

Akkurat blitt ferdig med hele Harry Potter-serien. Helt fantastisk.
03.02.16 10:12
Til Toppen
gryzac Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
esedi
fersk

Ble Medlem: 14 Apr 2016

Jeg har nylig falt til å smake Deadpool. virkelig morsom film, for ikke lenge siden dette var. Jeg vil anbefale!
14.04.16 09:35
Til Toppen
esedi Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Rengar
fersk

Ble Medlem: 13 Feb 2017

Jeg anbefaler The Book Thief
22.02.17 09:18
Til Toppen
Rengar Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra: