Point of no return

Fersk video fra perkusjon-elektronika-duoen Nasra & Gaute.

Nasra Ali Omar (bilde) & Gaute Barlindhaug slapp denne uka sitt første album, Sound of Swosh. Duoen startet året med å lydsette den klassiske stumfilmen The End of St.Petersburg på Tromsø Internasjonale filmfestival i januar. Noen måneder senere kom en EP, og nå er debutalbumet ute på Beatservice Records.

Nasra Ali Omar har de siste årene markert seg som et fyrverkeri på slagverk og perkusjon. Hun er utdannet på musikkonservatoriet i Tromsø, har bidratt på en rekke plateinnspillinger, samt komponert musikk for teater. Omar har også spilt trommer i livetapping med en rekke nasjonale og internasjonale artister.

Gaute Barlindhaug har vært sentral på den elektroniske Tromsø-scenen i en årrekke, gjennom navn som Aedena Cycle, Kolar Goi og Taigatrost. Han har også spilt med Röyksopp og Bel Canto, og er dessuten sentral i Insomniafestivalen - som sparkes i gang denne uka i Ishavsbyen.

I 2008 gjorde Omar og Barlindhaug sitt første prosjekt sammen, da som Computer Love. Nå er det Nasra & Gaute som gjelder. Albumslippet følges opp av en rykende fersk video, som er regissert av Jens K. Styve og fotografert av Arthur O. Arnesen. Resultatet kan du se her:

POINT OF NO RETURN V.1 from ALIMAN on Vimeo.




comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


Wilco - A Ghost is Born

(Nonesuch)

Rock gjort på Wilcovis er ikkje heilt som an rock. Eller: Endå ei frilyndt plate frå bandet som aldri spør om kva som er lov.

Flere:

Bonnie Prince Billy - The Letting Go
New Order - Waiting For The Sirens' Call