cover

Patricia Vonne

Patricia Vonne

CD (2003) Playground

Kjøp fra: CDON | iTunes | Amazon MP3

Genre:
Pop

Stiler:
Countrypop / Countryrock / Tex-Mex

Spor:
Won't Fade Away
Shine a Light
Dance In the Circle
Soledad
Mudpies and Gasoline
Devotion
Bandolera
Can You Hear Me
Morning After
El Cruzado
Severina
Dead Eyes Shine

Referanser:
The Cruzados
Lone Justice
Joe Ely
Stevie Ray Vaughan

Vis flere data

(2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7) (2 / 7)


The Sound of Emptiness

Kjedelig countrypop fra Texas-sangeren Vonne.

Patricia Vonne er for meg en helt ukjent country/pop-syngedame, men ikke av den gode sorten, for etter godt og vel 40 minutter i hennes selskap føler jeg meg rett og slett helt tom innvendig.

Men selv om Patricia Vonne er et ubeskrevet blad for meg er jeg sikker på at hun har mange fans i USA. For dette er glatt og polert countrypop for massene som har potensialet til å selge som hakka møkk. Platen er rettet mot folk som ikke har noe spesielt forhold til musikk og som ikke egentlig liker country, men som gjerne tar på seg cowboyhatten på lørdagskvelden. Et kjedelig, klisjéfylt og sjelløst bekjentskap det her altså.

Platen består av 12 låter komponert av Patricia Vonne og hennes gitarist Robert LaRoche, og alle omhandler det samme temaet; den store kjærligheten. Men låtskrivingen er dessverre så "etter boka" og full av klisjéer at det nærmest gjør vondt og sitte igjennom en hel sang. Her er et godt eksempel.

"Fade away, baby don't call it a day. Baby don't throw us away, for my love won’t fade away..."

Slik går det slag i slag gjennom hele platen, ingen store krumspring her. Patricia synger fint, det skal hun ha, men en god stemme er vel strengt tatt ikke nok til å bære en hel plate?

Det eneste sporet som holder en viss kvalitet er Dead Eyes Shine, med Texas-legenden Jon Dee Graham på lap steel. Men bortsett fra dette er heller ikke denne låten noe videre å skrive hjem om. Selv om den stikker seg ut som den minst klisjéfylte låta på albumet.

En ting er sikkert: Det må en god dose Gillian Welch til for å rette opp denne anmelderens dårlige humør etter det her.

comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.