Cheesecake, last take

Hello Goodbye

Vinyl 7" (2002) - Booff Records / Booff Records

(5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7) (5 / 7)

Herlig rocka sak!

Sjarmerende og frenetisk fyrverkeri fra svensk/norsk trio.

Dette er andre utgivelsen til norsk-svenske Hello Goodbye, og de som ble sjarmert av langspilleren Heart Attack bør hive seg rundt for å gå til anskaffelse av disse tre låtene på Cheesecake, last take 7", gitt ut på svenske Booff Records. Disse låtene spruter av minimalistisk rockabilly punk,- garagerock-energi der vokalen til Lisa legger til en svært sjarmerende dimensjon.

Dette er en svært forseggjort syvtommer der coveret er en utbrettplakat, og historien til tittellåta Cheesecake er fortalt gjennom en vedlagt tegneserie. Tegneserien har undertittelen A daring story about wild adultery and true love, og det er en sjarmerende liten historie som gir fylde til låta der det tidvis kan være litt vanskelig å få med seg teksten i Lisas frenetiske vokal.

Låten (og tegneserien) handler om en sterk kvinne som er fast i kjærligheten til sin mann, og som ikke går av veien for å rydde andre kvinner av banen med bare nevene.

Holy Shrine og Have You Seen My Boy fortsetter i samme stil, og bandet framstår tight og stilsikkert som få. I motsetning til et skranglete og hanglete sound preges låtene av kjappe overganger, stakkato og Velvetske gitarriff og presise punkete vokallinjer og harmonier, selv om Lisa distanserer seg fra punk med å for eksempel introdusere Have You Seen My Boy ved å starte låta med anslaget A B C D istedenfor den klassiske 1 2 3 4.

Hello Goodbye har skapt et distinkt sound som tidvis kan bringe tankene til andre prosjekter, men aldri så mye at de mister sitt særpreg og egenart.

Med disse små sjarmerende og supertighte fyrverkeriene av noen rockelåter tipper jeg Hello Goodbye kommer til å gjøre seg gjeldende både som radioyndlinger og som livefavoritter på sommerens festivaler.