Das Oath
Gang Green
Jerry's Kids

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Fartssyndere

Kort og godt ei real overdose med beintøff hardcore og blodsprengte låter.

Glad i kjappe låter? Hva med korte låter? The Horror har pressa sammen 28 låter på 25 minutter. Bandet har utgangspunkt i for meg ukjente Voorhees og Imbalance. Halvparten av dette har tidligere vært ute på vinyl, mens resten utgis for første gang her. Absolutt alle låtene er i samme gata og passer nok fans av speedhardcore meget bra. De fleste andre blir nok mest utmatta av First Blood Parts I and II. Intensiteten og aggresjonen gjør at dette er ei ganske rå og hektisk skive. Gutta spiller relativt streit og veldig barsk hardcore i et høyt tempo. Band som Jerry's Kids og Gang Green har tidligere vært brukt som sammenligninger.

Med så mange korte og like låter er det en liten utfordring å holde ting fra hverandre. The Horror gjennomfører likevel med æren i behold. Å trekke fram enkeltlåter virker nesten meningsløst når de raser forbi i en slik fart at man ikke klarer å feste seg ved alle. Beina mine går uansett som trommestikker under bordet når jeg skriver dette. Korteste låt er på 16 sekunder, mens den lengste tikker inn på 1:26. Tekstene er hatske utspill mot mye og mange. Noen er bare underlige. Hele teksta til Exotic går faktisk slik:

We were in Sutton Coldfield driving past Maney Shops. We noticed a hair salon called Kimono. We talked and laughed to ourselves, and wondered that if somewhere in Japan, maybe Tokyo or Osaka, there's a hair salon called "Dressing Gown"

...så enkelt kan det gjøres.

De eldste spora, som ligger sist, har betydelig dårligere lyd. Det hadde kanskje vært en fordel å oppjustert kvaliteten noe. Det er cirka et år mellom innspillingene, men de har den samme hysteriske høyoktansstilen. Vokalisten høres her ut som en manisk utgave av Marge Simpson. Bandet kler godt den møkkete og enkle lyden, men kunne kanskje vist seg enda bedre fram med en mer produsert utgivelse.

Jack White - Blunderbuss

(XL)

Under eige namn for første gong. På drift, men gjenkjennelig, og i toppslag.