Dolly Parton
Kris Kristofferson

Try and Try Again (live) - Billy Joe Shaver (2003)

(3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7) (3 / 7)

Historiar frå minneboka

Country-veteran gjer eit framstøt som resulterer i både kompetent musikk og stygge feilskjær.

La det være sagt med ein gong; eg har ingen inngåande kjennskap til Billy Joe Shaver sin etterkvart lange karriere som sangar og låtskrivar. Ein karriere som strekker seg tilbake til 70-talet då han dreiv rundt saman med andre lovlause som Waylon og Willie. Etter nokre års opphald som plateartist gjorde han på 90-talet eit slags comeback, og presterte, skal ein tru ryktene, eit knippe relativt heilstøypte plater under signaturen Shaver (sidan sonen Eddy og hans elektriske seks-strengar var blitt ein vesentlig bidragsytar). Den første av desse er den solide countryrock affæren Tramp On Your Street (1993), og er den einaste underteikna har stifta nærare bekjentskap med.

Livet har vendt si ubarmhjertige side til Billy Joe Shaver dei siste åra, då både hans mor, hans kone og sønnen Eddy døde med kort tids mellomrom. Noko som manifesterer seg i mange av tekstane på Freedom's Child. Nesten halvparten av låtane er på ulike vis sjølvbiografiske tilbakeblikk, han klarar det også stort sett utan å ty til pinlig sentimentale virkemidler. Som i den spartansk orkestrerte og kronologisk oppbygde fortellingen Day By Day, men kanskje aller best i den humoristiske barndomserindringen Wild Cow Gravy. Artig er også det harmlause rockenummeret That's What She Said Last Night, og Move It On Over-slektningen Deja Blues (med Todd Snider som gjestevokalist).

På That's Why the Man In Black Sings the Blues går han, som tittelen indikerer, Johnny Cash sitt ærend, uten at han nærmar seg krafta og magien til originalen. Medan eg har lite positivt å seie om tittellåta, ein hyllest til amerikanske soldatar som kjemper den "gode" kamp på vegne av Amerika og "fridomen"; imperialistisk svada. Endå verre er den ultrapatriotiske og nasjonalistiske Good Ol' USA, som og var med på nevnte Tramp On Your Street, då var den berre tåpelig, i desse George W. Bush-tider finn eg den bortimot forkastelig.

Slik blir det ein ujevn opplevelse. Men på sitt beste kan Billy Joe Shaver sin værbitte røyst by på kompetent countrymusikk, som mange countryinteresserte nok vil finne glede i.