cover

Lost In Space

Aimee Mann

CD (2002) - SuperEgo / Bonnier Amigo

Kjøp fra: CDON | iTunes | Amazon MP3

Genre:
Rock

Stiler:
Alternativ / Poprock / Singer/songwriter

Spor:
Humpty Dumpty
High On Sunday 51
Lost In Space
This Is How It Goes
Guys Like Me
Pavlov's Bell
Real Bad News
Invisible Ink
Today's The Day
The Moth
It's Not

Referanser:
Supertramp
'Til Tuesday
Suzanne Vega
Edie Brickell
Tracy Chapman
Elvis Costello

Vis flere data

Se også:
The Forgotten Arm - Aimee Mann (2005)
@#%&*! Smilers - Aimee Mann (2008)

(6 / 7) (6 / 7) (6 / 7) (6 / 7) (6 / 7) (6 / 7) (6 / 7)


Hva tenker du, Mr. Anderson?

Aimee Mann har igjen skrevet et knippe renskårne låter som bare blir mer kompakte og intrikate for hver gang man hører dem.

Aimee Mann vet hva hun gjør.

Jeg forstår ikke alltid helt hva hun synger om, men regissør Paul Thomas Anderson, mannen bak "Magnolia", klarte å bygge et tre timer langt epos rundt tekstene hennes forrige gang, så jeg bør kanskje kikke på dem et par ganger til.

Låtene til Aimee Mann gir uansett all verdens mening.

Filmmusikken til "Magnolia" sikret henne både en Oscar-nominasjon og et aldri så lite gjennombrudd. Aimee Manns forrige plate, "Bachelor no. 2", som inneholder flere av de samme låtene, er et av de virkelig store, klassiske popalbumene de siste åra. Det er musikk som kan få et helt ensemble med skuespillere til å synge "Wise up". Det er en plate som kan få det til å regne padder fra himmelen.

"Lost in space" er slett ikke ulik.

Den er ikke så mye dårligere, heller.

Aimee Mann, som er gift med Michael Penn, bror av Sean og Chris, har en filmskapers sans for detaljer og dramaturgi. Hun skaper nysgjerrighet gjennom å holde igjen. Hun er usedvanlig skarp og smart.

"Lost in space" er en særdeles gjennomført plate. Aimee Mann har igjen skrevet et knippe renskårne låter som bare blir mer kompakte og intrikate for hver gang man hører dem. "Lost in space" føles nesten som én lang sang der den snor seg gjennom åsene i Los Angeles, i skyggen av Hollywood, på kanten av den store avhengigheten.

"So here I'm sitting in my car at the same old stop light,
I keep waiting for a change, but I don't know what,
so red turns into green turning into yellow,
but I'm just frozen here on the same old spot,
and all I have to do is press the pedal,
but I'm not."


Jeg lurer veldig på hva Paul Thomas Anderson kan få ut av "Lost in space".

Denne anmeldelsen ble opprinnelig publisert på pstereo.no,
der den fikk karakteren 8/10

pstereo logo

comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


Secret Chiefs 3 - Traditionalists – Le Mani Destre Recise Degli Ultimi Uomini

(Mimicry)

Lyden av fortvilelsens, tungetalens og galskapens demoniske skrik, toner av smerte, lidelse og blodtørst.

Flere:

The Boy Least Likely To - The Law of the Playground
Paganus - Skogsrock