Just the Two of Us
Wildfire
Total Eclipse of the Heart

(1 / 7) (1 / 7) (1 / 7) (1 / 7) (1 / 7) (1 / 7) (1 / 7)

Meningsløs utgivelse

Gode låter finnes på skiva, men sammensetningen er alt for sprikete til at den kan anbefales.

I dag har man inntrykk av at de fleste filmer ikke har et eget filmscore, men heller eksisterende musikk som musikklydspor. Dette er en trend som tok av for alvor på midten av åtti-tallet med filmer som Top Gun og Dirty Dancing. Disse filmene var ledsaget av et knippe eksisterende låter som var med på å promotere filmen og artistene som hadde låter i filmen. På den måten fungerte de som samlinger av populærmusikk, der publikum kunne få høre noen av sine favorittlåter. I noen tilfeller lanserte også en artist en låt kun til den spesielle filmen. Dermed kunne fansen kjøpe skiva for å ha alt med sin favorittartist.

CDen som er med på promotere fjorårsfilmen Bandits er kun en samling av mer eller mindre bra låter. Det er mulig de funker bra i filmen, men som samling virker det temmelig meningsløst. Her spenner det fra artister som Bob Dylan og Aretha Franklin til Bonnie Tyler og Mark Knopfler. Da kan man lett forestille seg at det ikke er noen helhet over utvalget. Eller hva sies om en tilbakelent lekker utført Bob Dylan-låt som Tweedle Dee & Tweedle Dum og så plutselig havne over i maskindisco uten verken sexy rytmer eller humor, hvor Bonnie Tyler fremfører Holding Out For a Hero, og fremstår som en glimrende eksponent for musikk man helst vil slippe å høre. Slik veksler det hele veien. Dermed er det umulig å fullføre skiva i ett strekk.

Derfor virker også plata helt meningsløs å utgi. Det kan umulig finnes en person i hele verden som liker alle låtene på denne skiva. Og alle låtene eksisterer fra før av. Dermed trenger en heller ikke kjøpe skiva fordi man ikke har låten med sin eventuelle favorittartist. Selvfølgelig finnes det bra ting på skiva, men vil man ha disse låtene kan man kjøpe en samleskive med vedkomne artist.

For undertegnede er dette en meningsløs utgivelse fra en film, som heller ikke fortjener mer oppmerksomhet enn den allerede har fått.

Hunx and His Punx - Gay Singles

(True Panther)