Ephemera

You May Breathe... - Sissy Wish (2004)
You May Breathe... - Sissy Wish (2004)

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Lett å bli glad i

Sissy Wish debuterer med en EP som viser lovende takter.

Sissy Wish alias 20 år gamle Siri Wålberg fra Oppegård er vel et relativt nytt navn for de fleste. I 2002 spilte hun inn demoen ...Or Not to Be, som inneholdt låten The Six Feet Tall. Denne ble raskt en liten radiohit. Dette førte videre til deltagelse og suksess på by:Larm tidligere i år. Så blant ivrige konsertgjengere og radiolyttere er hun nok ikke helt ukjent. De som har sett henne live kommer ikke til å glemme det med det første heller. Ikke nødvendigvis fordi det var en så bra musikalsk opplevelse, men fordi det er lenge mellom hver gang man ser noen med en sånn sjarm og utstråling på scenen. Det skader jo heller ikke å ha en bror som er trommis i Sister Sonny som hjelper til hvis det trengs.

The Six Feet Tall EP inneholder fire låter, alle skrevet av Siri selv. Det opereres i en sjanger det er lett å gå seg vill i, og hvor det finnes så veldig mye for tiden. Derfor er det viktig for Sissy Wish å ha noe eget, som ingen andre kan skilte med. Stemmen har hun, uten tvil. Låtskrivertalentet har hun også, i den grad man kan dømme det ut fra fire stykker. Det er ikke noe tvil om hvilken låt man husker best etter å ha hørt gjennom en gang, og det er The Six Feet Tall. En sikker vinner på konsert, og i hvert fall en umiddelbar vinner på denne EP-en. De andre tre krever litt flere gjennomlyttinger, men man kan bli riktig så glad i disse også.

Sissy Wish er i det hele tatt veldig lett å bli glad i, og har gitt ut en veldig hyggelig EP. Hvis Siri klarer å levere flere låter av samme kaliber som The Six Feet Tall eller Gravity Road, ser framtiden lys ut for unge Siri Wålberg.