The Murder City Devils
Misfits
Black Flag

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)

Horror to the core

Elleve minutter slem og voldelig hardcore med fire tilsynelatende unge gutter fra hjemstaten til The Misfits.

Coveret på denne EPen kan bringe assosiasjonene til horrorpunkband som Misfits. Innholdet er noe mer preget av irritabel hardcore og gammel fortpunk. Wish You Never Knew inneholder 8 låter som til sammen tikker inn på elleve minutter. Det betyr at du ikke får allverden for penga og samtidig ikke rekker å bli lei. En grei kombinasjon for den rastløse punkrocker.

Hardcorefanatikere kjenner kanskje disse guttas tidligere arbeid i band som Tear It Up, Cut The Shit og Down In Flames. The Rites er uansett ganske rett-på-rock. Bandet kommer fort til poenget, og kaster ikke bort tida på tullete finesser. Dette er gutter som antageligvis slår først og spør etterpå ... om penga dine. Slemt låter det i alle fall. (Bildet i coveret minner vel egentlig mer om fire språkstudenter, men det er en annen sak.)

Skivas lengste spor, No More I'm Sorrys, høres ut som en mongoutgave av Murder City Devils. Ellers går det ganske fort unna. Til tross for låtenes korte varighet, har kvartetten klart å skape en brukbar variasjon. Tekstene bader i blod og står godt til den voldsomme musikken. The Rites sliter nok med å få oppmerksomhet utenfor den harde kjernen av fortpunk/hardcore-intereserte, men det synes de sikkert bare er tøft.