cover

Bitches Without Britches

Kevin Blechdom

CD (2003) - Chicks on Speed / Tuba

Kjøp fra: CDON | iTunes | Amazon MP3

Genre:
Elektronisk

Stiler:
Elektronika / Indiepop

Spor:
Use Your Heart as a Telephone
Oh Oh Oh Oh Ah
Binaca
Always Frank
Gutterball
Talkin' Tech
I Am Nastay
Why Am I
Bucktoof Rebound
Interspecies Love
Boob-A-Q
Private Dancer
I Done Usin' U's And Bees
Mister Miguel
The Architecture of the Pretzel

Referanser:
Chicks on Speed
Blectum From Blechdom
Le Tigre

Vis flere data

(4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7) (4 / 7)


Morsom galskap fra Berlin

Underholdende elektro-kitch fra Chicks on Speed records.

Det første jeg må nevne angående Kevin Blechdom er vel at navnet er en smule misvisende. Dere trodde kanskje at Kevin er en mann? Nå neidu, Kevin Blechdom er egentlig Kristin Erickson, nok en amerikanerinne som driver med skitten elektronika i Berlin. Noen vil kanskje kjenne Blechdom fra duoen Blectum From Blechdom, hvor den andre halvdelen er Blecin Blectum (Bevin Kelley) som forøvrig også har gitt ut noe solomateriell etter Blectum From Blechdom ble oppløst i 2002.

Bitches Without Britches, Blechdoms første fullengder som soloartist, både åpner og avsluttes med elektronikaens mest oversette instrument, banjoen. Dette lover godt, om ikke annet så for oppfinnsomheten. Og tro meg, det er ingenting i veien med fantasien til frk. Blechdom på denne skiva. Åpningslåta Use Your Heart As a Telephone er en kakafoni av elektro-kitch, lyder, følelser, og en sinnsykt sur stemme. Hun gnåler ut latterligheter som "Use your heart as a telephone/ then you'll never be alone/ you'll see/ you'll be with me" på en måte som faktisk nesten overbeviser.

Det må jo nesten nevnes at Blechdom har fått litt sporadisk hjelp av den ikke helt ukjente kjæresten Kid606 (Miguel Trost-Depedro). Han blir takket i låten Mister Miguel, der Blechdom benytter anledningen til å latterliggjøre sine ekskjærester; "Once they had the best it must have been hard for them to settle for less".

Mange av låtene har seksuelle tekster, dog ikke like grovt gjennomført som hos Peaches, en annen amerikanerinne i Berlin. Et par eksempler på disse tekstene er på hillbilly-elektronika kuttet Interspecies Love der Blechdom synger om hennes attraksjon til et romvesen og lurer på hvordan hun kan ha sex med det.

En annen nevneverdig godbit på Bitches Without Britches er det medfølgende heftet der Blechdom selv har illustrert låtene i god tegneseriestil.

Bitches Without Britches er ei veldig morsom plate. Blechdom/Erickson demonstrerer en veldig stor sans for popkulturelle rariterer, og har prestert ei skive som kan tilby masse sonisk snacks for den årvåkne lytter, samt en god dose underholdning. Allikevel er dette ikke ei skive jeg vil anbefale for alle, da jeg føler den har like mye sjel som, la meg si, plastikk. Selv om Blechdom tilbyr god underholdning for penga, har jeg latt den snurre sjeldnere og sjeldnere med tiden. Når orginalitets- og underholdningsfaktoren har utspilt sin rolle sitter jeg igjen med følelsen av at det er noe som mangler her.

comments powered by Disqus

 

Artikler, nyheter


Pink Floyd: 1967-1977

Denne artikkelen er en kort gjennomgang av Pink Floyds mest sentrale verker perioden 1967-1977, deres viktigste periode.

Groovissimo


The Felice Brothers - Yonder Is the Clock

(Team Love)

The Felice Brothers rusker liv i tradisjonell amerikansk folk på en måte som bør ta pusten fra de fleste.

Flere:

Serena Maneesh - Serena Maneesh
Sleepy Sun - Fever